یادداشت
گفتگو و گزارش

خانواده افراد معلول سرپرست خانوار تحت حمایت بهزیستی قرار می‌‌گیرد 

خانواده افراد معلول سرپرست خانوار تحت حمایت بهزیستی قرار می‌‌گیرد 

مدیر کل بهزیستی کهگیلویه و بویراحمد با اعلام این خبر که خانواده افراد معلول سرپرست خانوارتحت حمایت بهزیستی قرار می‌ گیرد، گفت: این موضوع دغدغه و مطالبه عمومی بود که تاکنون مغفول مانده بود و با پیگیری های صورت گرفته،محقق شد.

به گزارش افتونیوز؛ آیت الله افشار مهر در جمع خبرنگاران، تعداد افراد تحت حمایت مستقیم و مستمر بهزیستی را ۳۶ هزار نفر ذکر کرد و اظهار داشت: ۷ هزار نفر در حوزه اجتماعی و زنان سرپرست خانوار و ۱۲ هزار نفر معلول در بخش توانبخشی تحت حمایت هستند.

وی، خدمات حوزه پیشگیری را مقدم بر دیگر کارها دانست و تاکید کرد: آگاهی بخشی و آموزش مهمترین اقدامی است که می‌تواند در کاهش آسیب های اجتماعی موثرباشد.

مدیر کل بهزیستی استان تصریح کرد: با خرید امکانات تخصصی توسط بهزیستی، هم در بخش دولتی و هم دربخش خصوصی با وجود نیروهای متخصص در چند سال اخیر شاهد کاهش معلولیت بینایی و شنوایی در استان بودیم.

 وی عنوان کرد: در حال حاضر، ۱۰ مرکز شبانه روزی در حوزه‌های مختلف از جمله سالمندان، اعصاب روان و عقب ماندگان ذهنی و ۱۸ مرکز تخصصی شامل جسمی-حرکتی و آموزش زیر ۱۴ سال و بالای ۱۴ سال در استان فعالیت است که در هر دو بخش بیش از یک هزار نفر خدمات دریافت می‌کنند.

افشار مهر با اشاره به اینکه مراکز مشاوره دولتی به صورت ۲۴ ساعته حضوری و تلفنی آماده ارائه خدمات هستند، خاطرنشان کرد: ۴۴ مرکز مشاوره غیر دولتی در نقاط مختلف استان فعالیت دارند.

وی گفت: خدمات ارائه شده در حوزه معاونت مشارکت های مردمی شامل تامین اشتغال و مسکن جامعه هدف است که از سال ۸۹ تاکنون در بخش خانوارهای ۲ معلولی بالغ بر ۵۰۰ واحد مسکونی به مددجویان واگذار شده است.

افشار مهر با این اعلام این خبر که در هفته بهزیستی ۴۷ واحد مسکونی و ۶۸طرح اشتغالزایی افتتاح خواهد شد، بیان کرد: دیدار با استاندار ونماینده ولی فقیه،مسابقات ورزشی معلولین، اجرای برنامه های تحت عنوان نشاط اجتماعی و... از دیگر برنامه های هفته بهزیستی است.

وی ضمن قدردانی از رسانه ها در اطلاع رسانی و آگاهی بخشی به جامعه، تصریح کرد: آسیب های اجتماعی همواره همراه زندگی بشر بوده، هست و خواهد بود؛ اما همه تلاشها بر این است که آسیب های اجتماعی به حداقل برسد.

افشار نیا عنوان کرد: مطرح شدن یکسری از آسیب های اجتماعی علاوه بر اینکه مشکلی را رفع نخواهد کرد؛ بلکه باعث الگوپذیری در جامعه می شود که تبعات منفی آن کل جامعه را در بر می‌ گیرد.

مدیر کل بهزیستی استان یادآور شد: امیدواریم با دقت نظر خاص، موضوعاتی که باعث تحقیر خانواده ها و خدشه به کرامت انسانی می شود، در رسانه ها مطرح نشود.

وی با بیان اینکه انتشار اطلاعات خلاف واقع ممکن است باعث سواستفاده سودجویان شود، افزود: مولفه های زیادی از جمله فقرمالی و فرهنگی باعث بروز آسیب های اجتماعی می شود، لذا برای به حداقل رساندن این آسیب ها نیاز به تعامل وهمکاری همه نهادها و دستگاه های ذی‌ ربط است.

کلمات کلیدی



نظرات پس از تایید انتشار خواهند یافت
کاربر گرامی نظراتی که حاوی ناساز، افترا و هر گونه بی حرمتی باشند منتشر نخواهند شد.

ارسال نظر




نظرات ارسالی 0 نظر

شما اولین نظر دهنده باشید!

سایر اخبار
برگزدیدها